Κυριακή, 8 Νοεμβρίου 2009

«Τα προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά δεν έχουν θερμίδες και αποτελούν τη λύση για το πρόβλημα της παχυσαρκίας».


ΜΥΘΟΣ:Τα προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά δεν αποτελούν πανάκεια για το πρόβλημα της παχυσαρκίας. Σαφώς η αντικατάσταση τροφίμων υψηλής περιεκτικότητας σε λίπος με τρόφιμα χαμηλότερης περιεκτικότητας σε λίπος μπορεί να βοηθήσει ένα άτομο που κάνει προσπάθεια να μειώσει το βάρος του. Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι η απώλεια βάρους επιτυγχάνεται όταν η συνολικά προσλαμβανόμενη ενέργεια είναι μικρότερη από την ενέργεια που συνολικά καταναλώνουμε -κυρίως μέσω της σωματικής άσκησης. Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για σωστή απώλεια βάρους είναι η μείωση των θερμίδων και η υιοθέτηση φυσικής δραστηριότητας στο καθημερινό μας πρόγραμμα. Ο καλύτερος τρόπος για να ελέγχουμε τις θερμίδες που προσλαμβάνουμε είναι να διαβάζουμε τις ετικέτες που αναγράφουν τη σύσταση των προϊόντων αυτών και να διαπιστώνουμε κατά πόσο το εκάστοτε προϊόν έχει όντως λιγότερες θερμίδες από κάποιο άλλο που παραδοσιακά θα επιλέγαμε.
APO:ifose.org

ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΚΑΙ ΧΑΣΤΕ ΒΑΡΟΣ


Η σοκολάτα είναι η αγαπημένη απόλαυση των γυναικών. Τόσο αγαπημένη που πολλές φορές ανάγεται σε «αμαρτία» ειδικά όταν μία γυναίκα προσπαθεί να χάσει μερικά κιλά. Κι όμως η σοκολάτα είναι ένα τρόφιμο που μπορεί να συνδυαστεί σε ένα διατροφικό πρόγραμμα απώλειας κιλών.
Ποια είναι τα οφέλη της σοκολάτας και γιατί ολοένα και περισσότεροι επιστήμονες διατροφολόγοι την εντάσσουν στα διατροφικά τους προγράμματα;

Μεγάλη ανάγκη για σοκολάτα παρατηρείται στις γυναίκες λίγο πριν από την έμμηνο ρύση και αυτό γιατί σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες η περιεκτικότητά της σοκολάτας σε μαγνήσιο, μειώνει την ένταση που νιώθουν οι γυναίκες τις συγκεκριμένες ημέρες του κύκλου τους. Σε ισορροπημένα διατροφικά προγράμματα η σοκολάτα δεν αποφεύγεται.

Αντίθετα προτείνεται ανεπιφύλαχτα αρκεί η κατανάλωση να αφορά στη μαύρη σοκολάτα. Το ασβέστιο, το μαγνήσιο και το κάλιο, περιέχονται σε μεγαλύτερες ποσότητες στη σοκολάτα υγείας και τα οποία συμβάλλουν στην πρόληψη της υπέρτασης και τη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Εκτός των άλλων, η μαύρη σοκολάτα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, που βοηθούν πολύ τον οργανισμό και το ανοσοποιητικό σύστημα

Μία μικρή κατανάλωση μαύρης σοκολάτας, σε ποσότητες 15 - 30 γρ. δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα δεν φαίνεται να έχει καμία αρνητική επίδραση στην απώλεια κιλών, αντιθέτως μπορεί να φέρει κάποια πλεονεκτήματα. Και αυτό γιατί η σοκολάτα εντάσσεται στις τροφές που προσδίδουν ενέργεια στον ανθρώπινο οργανισμό.

απο:healthierworld.gr

Τα διατροφικα μυστικα που κρυβουν τα μανιταρια



Αποτελούν μια ομάδα τροφίμων με ξεχωριστές διατροφικές ιδιότητες. Υπάρχουν πολλές ποικιλίες μανιταριών, ορισμένες από τις οποίες περιλαμβάνουν πολύ νόστιμα και ωφέλιμα είδη. Επιλέγοντας τη σωστή ποιότητα μανιταριών μπορείτε να εξασφαλίσετε την πρόσληψη υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνης, πολύτιμων μετάλλων και ιχνοστοιχείων και να απομακρύνετε τον κίνδυνο χοληστερίνης.

Στην αρχαιότητα τα μανιτάρια θεωρούνταν το ελιξίριο της αθανασίας. Οι Φαραώ, μάλιστα, είχαν θεσπίσει νόμο, σύμφωνα με τον οποίο μόνο οι ίδιοι είχαν το δικαίωμα να τα γεύονται και όχι οι κοινοί θνητοί.

Σε πολλούς πολιτισμούς σε όλο τον κόσμο ορισμένα είδη μανιταριών χρησιμοποιήθηκαν για τις παραισθησιογόνες ιδιότητές τους, ενώ τους αποδόθηκαν ακόμη και μαγικές ιδιότητες.

Αν και τα μανιτάρια κατατάσσονται συχνά στην ίδια κατηγορία με τα λαχανικά, στην πραγματικότητα πρόκειται για μύκητες, ένα είδος καρπού χωρίς χλωροφύλλη και άνθη, που αναπτύσσεται σε σκιερό και υγρό περιβάλλον, πάνω σε κάποια θρεπτική βάση, όπως είναι το ξύλο π.χ. σε κορμούς δένδρων.

Υψηλή διατροφική αξία

Τα εδώδιμα μανιτάρια περιέχουν αμελητέες ποσότητες λίπους και σακχάρων και σημαντικές ποσότητες φυτικών ινών. Επίσης, έχουν υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνες, όπως το κρέας, χωρίς όμως τις τοξίνες, τα λίπη και τη χοληστερόλη που περιέχει το κρέας, γι’ αυτό είναι ιδανική επιλογή για τους χορτοφάγους.

Παράλληλα περιέχουν ελάχιστες θερμίδες -13 θερμίδες ανά 100 γραμ.- και ελάχιστο νάτριο, οπότε μπορούν να καταναλώνονται από άτομα που πρέπει να ακολουθούν διατροφή με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι.

Ιχνοστοιχεία και μέταλλα

«Τα μανιτάρια περιέχουν άφθονα μεταλλικά άλατα και ιχνοστοιχεία, όπως το κάλιο, που είναι απαραίτητος ηλεκτρολύτης για τη διατήρηση της ισορροπίας των ηλεκτρολυτών και του νερού στον ανθρώπινο οργανισμό, την καλή λειτουργία του σκελετού και των μυών της καρδιάς και την έκκριση ινσουλίνης από το πάγκρεας», σημειώνει ο κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος Αβραάμ Κάζης.

«Έχουν ακόμη υψηλή περιεκτικότητα σε χαλκό, που βοηθάει στο μεταβολισμό των αμινοξέων και ενισχύει το νευρικό σύστημα. Ενδεικτικά 100 γραμ. μανιτάρια καλύπτουν το 50% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης.

Επίσης φαίνεται ότι έχουν προστατευτική δράση εναντίον των καρδιακών παθήσεων και του καρκίνου, καθώς είναι πλούσια σε σελήνιο. Τέλος ο ψευδάργυρος, που είναι βασικό συστατικό των μανιταριών, συμβάλλει στη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού και του αναπαραγωγικού συστήματος».

Βιταμίνες

Τα μανιτάρια είναι πλούσια σε πολύτιμες βιταμίνες :

-βιταμίνη Β1: συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία του καρδιακού και του νευρικού συστήματος.

-βιταμίνη Β2: βοηθάει στην απορρόφηση του σιδήρου και στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων.

-βιταμίνη Β3: σημαντική πηγή ενέργειας για τον οργανισμό.

-βιταμίνη Β12: συμμετέχει στη διαδικασία της αιμοποίησης και η έλλειψή της προκαλεί αναιμία.

-βιταμίνη D: βοηθάει στην απορρόφηση του ασβεστίου και στην ομαλή λειτουργία της καρδιάς και των μυών και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Πώς να ξεχωρίζετε τα φρέσκα μανιτάρια

«Τα φρέσκα λευκά μανιτάρια καλής ποιότητας έχουν σφιχτή και τραγανή υφή», διευκρινίζει ο κ. Αβραάμ Κάζης. «Όταν τα κόψουμε, σπάνε εύκολα και διαιρούνται σε ίνες. Έχουν ομοιόμορφα στρογγυλεμένα «καπελάκια» και η επιφάνειά τους είναι ομαλή, χωρίς βαθουλώματα. Στο κομμάτι κάτω από τα «καπελάκια» δεν πρέπει να υπάρχουν χάσματα».

Πώς να καθαρίζετε τα μανιτάρια

Σε όλα τα είδη μανιταριών χρειάζεται προσοχή στον τρόπο καθαρισμού, αφού «τραυματίζονται» εύκολα.

-σκουπίστε τα με υγρό πανί ή πλύντε τα με δροσερό νερό, χωρίς να τα αφήσετε να μουλιάσουν, γιατί γίνονται πολύ μαλακά και χάνουν τη γεύση τους.

-αφαιρέστε το κάτω μέρος από το «ποδαράκι», που είναι σκληρό.

Τα μανιτάρια καλό είναι να καταναλώνονται φρέσκα. Ωστόσο, μπορούν να διατηρηθούν τραγανά για λίγες μέρες στη συντήρηση του ψυγείου και για περισσότερο χρόνο στην κατάψυξη.

apo:healthierworld.gr